Pagina se incarca...
Cere Oferta
Logare

Andrei Iaroscenco se afla acum la carma companiei infiintate de parintii sai in anii '90. Sub conducerea sa, agentia ABC Tours a inregistrat o cifra de afaceri de 150.000 de euro, iar pentru acest an se asteapta la o crestere de 20%.


Tanarul povesteste despre inceputurile agentiei, infiintata de mama sa impreuna cu o prietena, devenind printre primele agentii acreditate IATA de la noi din tara.

"ABC Tours s-a nascut la doar 2 ani dupa 1990, intr-o perioada in care orice idee de business era binevenita pentru tara noastra", explica tanarul antreprenor.

Acum, romanii cumpara vacante online si pleaca in Croatia sau chiar Republica Dominicana sau Cancun. "Lucrurile s-au schimbat", spune Andrei Iaroscenco, pentru Business24.

Cum s-a nascut agentia de turism ABC Tours? Care este povestea acestui business?

ABC Tours s-a nascut la doar 2 ani dupa 1990, intr-o perioada in care orice idee de business era binevenita pentru tara noastra. La aceea vreme mama impreuna cu o prietena au avut curajul sa porneasca un drum (ABC-ul a fost printre primele agentii acreditate IATA de la noi din tara) care avea foarte multe necunoscute.

Care au fost cele mai mari provocari in acesti 20 de ani de business in turism, pentru dumneavoastra?

Personal ma ocup de 3 ani de zile de aceasta firma si principala provocare este aceea de a multumi clientii prin calitatea serviciilor in conditiile unei piete cu extrem de multi jucatori.

Dumneavoastra personal v-ati mai implicat si in alte proiecte de business sau va dedicati exclusiv ABC Tours?

Acum doi ani am aplicat pentru niste fonduri europene pentru infiintarea unei livezi de pomi fructiferi pe 50 de hectare in zona Moldovei. Proiectul s-a aprobat si este in curs de implementare asa ca putem spune ca sunt si fermier.

Ce cifra de afaceri ati inregistrat in 2013 si ce estimari aveti pentru 2014?

In anul 2013 am avut o cifra de afaceri de 150.000 de euro, iar anul acesta preconizam o crestere de 20%.

Care a fost cea mai vanduta vacanta in 2013, din portofoliul dumneavoastra?

Anul 2013 a fost un an dominat de cererea pentru destinatiile obisnuite pentru romani, si aici ma refer la concediul de tip all inclusive in Turcia sau Grecia.

O surpriza foarte mare a venit prin solicitarile tot mai mari pe care le-am avut pentru litoralul Croatiei precum si pentru destinatii exotice precum Republica Dominicana sau Cancun in Mexic.

Ce destinatii prefera romanii in vara lui 2014?

Pe langa obisnuitele insule grecesti (Rhodos,Creta,Santorini,Corfu)si destinatiile preferate din Turcia ( Bodrum si Antalya), din ce in ce mai multi prefera sa petreaca vara pe litoralul romanesc si sa aleaga destinatii caldurose pentru perioada de toamna tarzie.

Dubai-ul este un exemplu perfect pentru aceste alegeri.

Cum arata turismul in ziua de azi, raportat la anii '90?

In anii '90 oamenii nu aveau optiunea de cauta pe internet bilete de avion sau vacante si tot ce conta pentru o agentie era sa aiba un sediu cat mai bine pus la strada si sa atraga cat mai multi clienti plecati la plimbare in cautarea de oferte.

Lucrurile s-au schimbat insa, iar piata de turism online se dezvolta din ce in ce mai tare. Din 1 septembrie lansam un nou website facut cu fonduri EU care va fi printre cele mai complexe siteuri din domeniu www.abctours.ro, insa nu renuntam nici la spatiul pe care il avem pe principala artera comerciala din Bucuresti (B-dul Balcescu nr 35a).

Daca ar fi sa o luati de la capat in afaceri ati alege tot o agentie de turism?

Este greu de spus daca in momentul acesta eu as fi deschis o agentie de turism pentru ca in conditiile unei piete foarte aglomerate, un new entry nu ar putea fi de succes decat cu o investitie foarte mare sau cu axarea pe o nisa care sa nu presupuna o investitie initiala ridicata.

ABC Tours este o afacere de familie? Va ramane in continuare in familie sau ati putea fi interesat sa vindeti, in cazul in care ati primi o oferta?

Intr-adevar agentia ABC este o afacere de familie intrucat o administram de peste 20 de ani si momentan avem ganduri mari cu privire la dezvoltarea acesteia prin intrarea pe piata de vanzare online.

Bineinteles ca se poate merge si pe celebra zicala "never say never" (niciodata sa nu spui niciodata - n.red.) legat de o un potential exit daca imprejurarile vor fi favorabile unei asemenea decizii.

Cum e sa faci business in turism? Calatoriti mult in interes de afaceri?

Domeniul turismului este unul foarte atractiv din punct de vedere al antreprenorului, dar si al angajatilor. Nu exista rutina pentru ca intotdeuna apar destinatii noi, hoteluri noi, provocari noi.

Calatorim mult in interes de serviciu prin participarea la diverse infotrip-uri organizate de catre parteneri.

Care este destinatia dumneavoastra preferata de vacanta? De ce?

Pentru mine destinatia preferata de vacanta este Italia. O tara in care ai o varietate extraordinara de stiluri si de zone turistice care au fiecare ceva aparte. Ca si oras preferat aleg Florenta, dar si zona Cinque Terre este clar de vazut.